Onderzoek Social Media

augustus 17, 2011 9:27 am Published by Leave your thoughts

Elk jaar voert Social Examinar onderzoek uit onder Marketeers, het onderzoek is afgenomen onder 3300 respondenten. Er is onderzocht hoe marketeers Social Media gebruiken om hun producten en diensten te communiceren. De onderwerpen die o.a. aan bod komen: tijd, voordelen, meest gebruikte middelen, netwerken waar marketeers meer over willen leren en hoe de middelen worden gebruikt. Hieronder volgen de belangrijkste bevindingen.

  1. 90% van de marketeers geeft aan dat Social Media belangrijk is voor hun bedrijf.
  2. 33% wil meer kennis over het integreren van Social Media.
  3. 58% van de marketeers spenderen 6 uur per week aan Social Media en 34% besteedt meer dan 11 uur per week hieraan.
  4. 77% van de marketeers geeft aan het komende jaar meer aan video marketing te doen.
  5. 70% van de marketeers wil meer weten over Facebook en 69% wil meer weten over bloggen.
  6. 88% van de marketeers geeft aan dat Social Media meer naamsbekendheid genereert, 72% geeft aan dat zij met Social Media meer traffic hebben gegenereert en 62% hebben met Social Media hun zoekmachineoptimalisatie verbeterd.
  7. De belangrijkste Social Media tools onder marketeers: Facebook, Twitter, LinkedIn en blogs.
  8. Slechts 28% besteedt de Social Media uit.

 

 

 

 

Tags:

Categorised in:

This post was written by Brandpepper

[/section]

Comments are closed here.