Wat is uw brandstory?

augustus 29, 2011 12:26 pm Published by Leave your thoughts

Wat is uw verhaal? Kunt u dit zonder te blikken of te blozen beantwoorden? Vaak kunnnen werkgevers of -nemers dit niet zo snel beantwoorden over hun bedrijf. In maximaal 60 seconden moet u kunnen vertellen: Wat u doet? Waarom doet u dit? Wat maakt uw product voor een verschil? Hieronder volgen een aantal tips hoe u uw verhaal goed kunt verwoorden (wat ook toepasbaar is op personal branding).

Woorden die u altijd in uw achterhoofd moet houden zijn: duidelijkheid, consistentie en karakter.

Duidelijkheid: Hierbij bedenkt u wat u wilt zeggen aan de hand van de volgende vragen: Wie bent u? Wat doet u? Voor wie doet u dit? Waarom is dit belangrijk voor uw klanten? Waarom is dit zo uniek?

Consistentie: Zorg ervoor dat u de boodschap overal hetzelfde laat zien en overbengt. Zo creeërt u eenheid voor uw merk.

Karakter: Hier voegt u het emotionele/ menselijke aspect toe aan het product. Waarom willen mensen in aanraking met u komen?

Hieronder volgen 10 tips voor uw brandstory:

Tip 1. Definieer uw bedrijf

Waar komt het bedrijf vandaan? Hoe bent u met uw bedrijf gekomen waar u nu bent? Waar gaat het bedrijf naartoe? Mensen willen uw verhaal weten, het enige wat u hoeft te doen is dit op te schrijven.

Tip 2. Het probleem

Welk probleem heeft u verholpen? Mensen houden ervan om te weten hoe u dit probleem heeft opgelost.

Tip 3. Netwerk

Kom in contact met anderen om te laten zien dat u menselijk bent en uniek. Zoek een herinnering of gebeurtenis in het bedrijf dat handig is om met anderen te delen.

Tip 4. Consistent

Door consistent te zijn blijft het verhaal ‘hangen’.

Tip 5. Duidelijkheid

Draai niet om uw verhaal heen, wees duidelijk. Aan het einde van uw verhaal, blijven mensen niet met vraagtekens zitten.

Tip 6. Motiveer

Vergeet niet naast uw verhaal, te blijven herinneren waarom u bent begonnen met uw bedrijf. U moet niet te serieus met uw verhaal bezig zijn, dat u het emotionele aspect vergeet. Wanneer u uzelf enthousiast kunt maken voor iets, kunt u anderen ook enthousiast maken.

Tip 7. Loyaliteit

Wanneer u eenmaal een publiek heeft, is het belangrijk dat zij loyaal zijn en blijven. Praat met hen op Twitter of laat hun naam af en toe vallen.

Tip 8. Behoefte

Verplaatst u in de doelgroep die u wilt aantrekken. Wat zijn hun wensen en behoeften en pas u hierop aan.

Tip 9. Boeien

Houd uw doelgroep geboeid. Nu wordt het tijd om mensen te laten weten dat uw bedrijf succesvol is. Praat over uw prestaties en successen.

Tip 10. Evalueer

Verwart op sommige punten uw brandstory uw doelgroep? Evalueer geregeld om dingen aan te passen in uw verhaal. Precies hetzelfde zal uw verhaal niet blijven, omdat uw brandstory meegroeit met de ontwikkelingen in uw bedrijf. Daarbij blijft: consistentie, duidelijkheid en karakter belangrijk.

 

Meer weten over Brandpepper?

Tags: ,

Categorised in:

This post was written by Brandpepper

[/section]

Comments are closed here.