5 tips om regionaal beter vindbaar te worden op YouTube.

YouTube - Brandpepper

5 tips om regionaal beter vindbaar te worden op YouTube

In onze vorige blog kon je al lezen dat video nóg meer gaat groeien in 2018. Als jij van plan bent video meer in te zetten: een heel goed plan! Maar hoe pak je dat aan? Hoe zorg je dat video een toegevoegde waarde krijgt op jouw website? Wij vertellen je graag een paar van onze (regionale) geheimen.

Er zijn bij YouTube een paar factoren die heel erg belangrijk worden gevonden. Deze moet je dus zeker zo optimaal mogelijk inzetten. We lopen het stap voor stap met je door:

Stap 1: Titel

Misschien een logisch punt, maar je titel is één van de meest belangrijke factoren om je vindbaarheid te verhogen. Hierbij zijn de eerste twee worden in de titel het belangrijkste. Vooral als je regionaal actief bent, is dit de plek om dat naar voren te laten komen. Denk bijvoorbeeld aan: “Hovenier Arnhem”.

Titel - Brandpepper

Stap 2: Omschrijving

Door je omschrijving onder je video in te vullen geef je Google meer mogelijkheden om jou zo hoog mogelijk te laten scoren. De omschrijving geeft je natuurlijk de ruimte om jouw belangrijke zoekwoorden terug te laten komen. Maak hier dus ook gebruik van! Tip: Formuleer hier normale zinnen en plak niet alleen wat van je belangrijkste zoekwoorden. Een omschrijving als: “Ben jij op zoek naar een hovenier in de omgeving van Arnhem? Dan helpen wij je graag op het gebied van tuinontwerp, tuinonderhoud en sierbestrating.” is waar Google blij van wordt!

Omschrijving - Brandpepper

 

Stap 3: Zoekwoorden

YouTube geeft je ook de mogelijkheid om zoekwoorden aan je video toe te voegen. Ook hier geldt: gebruik plaatsnamen in de zoekwoorden. Zoekwoorden die gerelateerd zijn aan jouw werkomgeving en bedrijf doen het altijd goed.

Stap 4: Koppel de video

Iets wat ook kan helpen om je video nog beter te laten scoren is door je video te plaatsen op je website. Dit kan door de video te embedden. Dit doe je door de embed code die onder je video staat op je website te plakken. Zo makkelijk kan het zijn.

Embed - Brandpepper

 

Stap 5: Maak het de doelgroep makkelijk

Een video is leuk omdat het vaak wat anders is dan anders, maar het is nog beter als het de doelgroep makkelijker wordt gemaakt door het plaatsen van video. Plaats bijvoorbeeld contactgegevens in de omschrijving of het telefoonnummer in de titel. Hoe sneller het contact gelegd kan worden, hoe beter voor jou!

Als je deze stappen hebt doorlopen, kom je echt al een heel eind. Er is één laatste ding: zorg dat de video’s die je plaatst wel toegevoegde waarde hebben en interessant zijn voor je doelgroep. Het plaatsen van video’s moet niet gaan om plaatsen om het plaatsen. Het moet gaan om kwalitatieve content, waar Google je dan voor beloont! Liever één inhoudelijk goede video, dan vijf losse fragmenten waar je doelgroep niet op zit te wachten.

Afbeelding Kristen Vink

Kristen Vink

Ik werk als junior online marketeer bij Brandpepper. Momenteel ben ik mij in alle takken van het vak aan het verdiepen zodat jouw marketingcampagnes het best mogelijke resultaat behalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *