5 tips om je blog zakelijk in te zetten.

Blog- Brandpepper

5 tips om je blog zakelijk in te zetten

Voel jij al blogdrang? Blogs zijn óveral. We kunnen ons voorstellen dat je ook wil beginnen met bloggen op je website. We geven je een paar tips mee waarmee jouw blog hoge ogen gooit. Alsof je het al jaren doet 😉

Tip 1: Bedenk je of bloggen écht toegevoegde waarde heeft

Allereerst: een website zonder blog, die zijn zeldzaam. Laat je echter niet leiden door alle blogs om je heen. Ga bij jezelf na of het hebben van een blog op jouw website van toegevoegde waarde is. Verkoop jij iets ontastbaars? Iets wat vragen oproept? Of wil je een boost qua bezoekersaantallen? Ga dan vooral met bloggen aan de slag. Blogs helpen je met het verduidelijken wat je doet en met het hoger scoren in Google.

Tip 2: Houd je content actueel

Blogs zijn een typisch voorbeeld van iets wat na enige tijd onderaan je website beland. Je nieuwere blogs zijn degene die gelezen worden. Wil je dit in de toekomst voorkomen? Deel je blogs op in verschillende soorten blogposts:

  1. Kies verschillende onderwerpen waarover je gaat bloggen
  2. Schrijf over alle onderwerpen één goede, uitgebreide blogpost
  3. Blijf andere blogposts aanvullen met actuele informatie, zo blijf je zichtbaar in Google

Score -Brrandpepper

Tip 3: Kijk vanuit het oogpunt van je lezer

Er zijn een aantal vuistregels waar je je aan moet houden tijdens het bloggen. Eén van die vuistregels is het gebruik van tussenkopjes. Grote, dikgedrukte tussenkopjes. Niks is saaier dan een grote lap tekst. Je websitebezoeker drukt dan geheid je blog weg. Maak daarnaast ook gebruik van afbeeldingen. En wil je extra punten scoren: maak je afbeeldingen even groot als je leesregel. Dit oogt veel rustiger.

Tip 4: Schrijf actief

Er zijn grofweg drie regels die jouw blogpost een stuk kwalitatiever maken. Implementeer deze regels en je zult zien dat je blogposts een stuk aangenamer worden om te lezen.

  • Je hoort het wel eens vaker: het verzinnen van een kop kost meer tijd dan het schrijven van de tekst. Kies je kop zorgvuldig. Zorg dat het de lading van je blogpost dekt en dat ze lezer weet waar je het over gaat hebben.
  • Vermijd de lijdende vorm. Deze blog werd door jou gelezen. OF Je las deze blog. Je kan vast wel raden wat de lezer sneller activeert.
  • Schrijf wat je wil schrijven. Je hoeft niet altijd alles te beschrijven, zeg waar het op staat. Het is makkelijk voor de lezer en het is duidelijk wat je precies bedoelt.

Tip 5: Gebruik andere kanalen om je blog te promoten

Bloggen doe je niet om niet gezien te worden. Je wil dat mensen je blogs lezen. Gebruik SEO, je nieuwsbrief, advertenties en je social media kanalen om je blog te laten zien aan je volgers/bezoekers. Je bezoekers komen niet automatisch terecht op je blog, dus help ze een handje.

Vind je het maar lastig dat bloggen? Of heb je geen zin of tijd? Wij kunnen ook je blogs verzorgen. Zo profiteer je wel van alle voordelen, maar hoef je zelf niks te doen. Handig toch?

Afbeelding Kristen Vink

Kristen Vink

Ik werk als junior online marketeer bij Brandpepper. Momenteel ben ik mij in alle takken van het vak aan het verdiepen zodat jouw marketingcampagnes het best mogelijke resultaat behalen.

Reacties zijn gesloten.