Blog.

Redenen waarom je een nieuwe website moet nemen Geplaatst op: 14 juli 2017 Categorie: Algemeen, Nieuws, Websites, Websites

Waarom is het zo belangrijk om je website up-to-date te houden en zo nu en dan volledig te vernieuwen? Dat is iets wat je je vast afvraagt als je deze titel leest. Het is ook een vraag die wij regelmatig krijgen. Een website is toch een website? Als mensen er op kunnen lezen wat we doen is dat toch voldoende? Nee, dat is niet voldoende. En in deze blog vertel ik je waarom niet.

Lees verder
Ransomware: wees op je hoede! Geplaatst op: 28 juni 2017 Categorie: Algemeen, Nieuws

Afgelopen weken is er een nieuwe actieve vorm van ransomware gesignaleerd. Ransomware is een kwaadaardige software, die je computer blokkeert en de toegang tot jouw bestanden versleutelt. De Nederlandse vertaling van ‘ransom’ is losgeld. De kwaadaardige software vergrendelt je bestanden en zegt tegen betaling van losgeld weer toegang te bieden tot de bestanden. De criminelen achter deze ransomware proberen je zo angstig te maken dat je in het uiterste geval de betaling zal voltooien, wat daarentegen geen garantie biedt dat je daarna weer volledige toegang hebt over jouw bestanden. Brandpepper heeft een aantal tips om dit te voorkomen.

Lees verder
Hoe zet je als bedrijf social media in? Geplaatst op: 31 mei 2017 Categorie: Social media

We kunnen er niet meer omheen. Social media heeft een plek ingenomen die naar verwachting niet meer zal verdwijnen. Het aantal aanmeldingen voor Facebook, Instagram en Twitter stijgt nog steeds dagelijks en het budget dat bedrijven voor social media marketing neerleggen wordt elk jaar groter. Hoe kun je ervoor zorgen dat je zo succesvol mogelijk te werk gaat op social media?

Lees verder
Uitgebreidere kwaliteitsscore in Google AdWords Geplaatst op: 29 mei 2017 Categorie: Internet marketing, Zoekmachine adverteren

Google heeft onlangs een aantal verbeteringen doorgevoerd in de kwaliteitsscore in Google AdWords. De kwaliteitsscore geeft een indicatie van de kwaliteit van je advertenties, zoekwoorden en landingspagina's. De update zorgt ervoor dat je als adverteerder meer inzicht hebt in de kwaliteitsscore en tijd en kosten bespaart.

Lees verder
Niet elke website klaar voor online marketing Geplaatst op: 26 mei 2017 Categorie: Internet marketing, Websites, Zoekmachine adverteren, Zoekmachine optimalisatie

De meeste bedrijven hebben tegenwoordig een website. En hoe meer bezoekers een website heeft, hoe beter. Want tegenwoordig is een website niet meer alleen een visitekaartje, maar het functioneert soms als volwaardig marketingkanaal.

Lees verder
Specialiseer je in jouw vak of product Geplaatst op: 21 mei 2017 Categorie: Conversieoptimalisatie, Dienstverlening, Zoekmachine optimalisatie

Men is tegenwoordig niet meer op zoek naar de alleskunners. Naar de Albert Heijn’s of de Bijenkorven. Men zoekt iemand die gespecialiseerd is in zijn of haar vakgebied. Er zijn online zoveel verschillende bedrijven te vinden. We zoeken bedrijven of ondernemers die specialist zijn in hun vakgebied. We willen niet meer ‘van alles een beetje’, we willen bij een onderneming denken: “Dat is precies wat ik zoek!” en daarbij het gevoel krijgen dat diegene precies weet waar hij of zij het over heeft.

Lees verder
De Achterhoekse Voetbalnacht Geplaatst op: 19 mei 2017 Categorie: Algemeen

De Achterhoek levert al decennia lang voetballers van hoog niveau. Om tegemoet te komen aan alle voetballiefhebbers in de regio vindt op 8 juni de tweede Achterhoekse Voetbalnacht plaats op stadion de Vijverberg in Doetinchem. Op deze avond worden er onder andere awards uitgereikt in de vijf verschillende categorieën vrijwilliger, voorzitter, vereniging, talent en scheidsrechter van het jaar.

Lees verder
10 tips voor klantvriendelijkheid via de telefoon Geplaatst op: 1 mei 2017 Categorie: Dienstverlening

Wat wil een bedrijf nou nog liever dan tevreden klanten? Juist, niks dus, want zonder tevreden klanten komt er ook geen geld binnen. En zonder geld kun je niet zoveel. In deze blog geef ik je 10 tips om je klanten tevreden te houden.

Lees verder
Hoe meer relevante tekst, hoe beter Geplaatst op: 21 april 2017 Categorie: Internet marketing, Websites, Zoekmachine optimalisatie

Google wordt vaak gezien als een oppermachtige en alwetende tool. Maar eigenlijk is het maar een zoekmachine. Een zoekmachine met een visie: de zoekers het beste resultaat geven. Google geeft niets om jou en je website. Maar bied jij je zoekers de informatie die ze zoeken? Dan word je beloond: je website komt hoog in de zoekresultaten te staan.

Lees verder
De regels bij het versturen van een online nieuwsbrief Geplaatst op: 8 maart 2017 Categorie: E-mailmarketing

Het versturen van een nieuwsbrief is een goede manier om mensen te bereiken. Immers: bijna iedereen heeft tegenwoordig een e-mailadres. Maar er hangen wat regels aan het versturen van nieuwsbrieven.

De hoofdregel is dat je toestemming moet hebben van de ontvanger voordat je commerciële, charitatieve of ideële boodschappen verstuurt. De toestemming moet uitdrukkelijk zijn en stilzwijgen is geen uitdrukkelijke toestemming.

Lees verder
Meer bezoekers door hoge posities in Google Geplaatst op: 9 februari 2017 Categorie: Zoekmachine optimalisatie

Het klinkt allemaal heel voor de hand liggend. Je hebt een website, je krijgt bezoekers en je krijgt meer klanten. Want je hebt een mooie website laten maken. Maar zo gemakkelijk is het niet, want bezoekers krijgen op je website gaat niet vanzelf. Sterker nog: daar moet je nog moeite voor doen ook!

Lees verder
Wie is je doelgroep? Het nut van persona’s… Geplaatst op: 15 januari 2017 Categorie: Conversieoptimalisatie, Websites

Een goede website ontstaat met de doelgroep als uitgangspunt. Immers: je hoeft niet zelf naar je website te kijken om te weten hoe je bedrijf in elkaar steekt. Want als je weet wie de doelgroep van je website is, is het ook een stuk gemakkelijker om je website op te zetten. Je weet immers ‘voor wie je het doet’. En dus welke informatie en mogelijkheden je moet bieden.

Lees verder