Marketing

Brandpepper - Videomarketing

De trend van 2018: videomarketing

Wat heb jij liever? Een beschrijvende tekst of een sprekende video? Als je het aan de cijfers moet overlaten werken video’s vele malen beter. En waarom? Omdat we eigenlijk allemaal veel visueler zijn ingesteld dan we soms zelf denken. Het is dan ook niet heel gek om te bedenken dat video nog meer zal groeien. Jij wilt toch ook je concurrentie voor zijn?

Wees niet bang voor lange video’s

We kunnen het voorstellen dat de angst bestaat dat de video die je wilt gaan plaatsen te lang is. Maak liever één goede lange video, dan een stapel aan korte clips waarbij de toegevoegde waarde ver te zoeken is. Het ligt misschien voor de hand, maar kwaliteit is echt belangrijker dan kwantiteit: vooral bij video!

Investeer in mobiel

Je zou het bijna officieel kunnen noemen, maar je mobiel wint het bijna van álle andere apparaten. Vorig jaar werd namelijk de helft van de video’s bekeken op mobiel. Als je een video post op je social media kanalen, zorg er dan voor dat deze goed te zien is op mobiele apparaten. En als je nog nét even dat beetje extra wilt doen, zorg dan voor ondertiteling bij je video’s. Veel video’s worden namelijk gekeken met het geluid op stil.

Brandpepper - videomarketing

Humor en entertainment: het werkt echt

Dat video werkt, dat mag duidelijk zijn. Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat de content van de video je doelgroep aanspreekt. We kunnen je één tip meegeven. Gebruik humor en entertainment. Het maakt niet uit wie je doelgroep is of in welke branche je opereert, mensen zijn op zoek naar leuke content. En het beste wat je kan doen is luisteren naar je doelgroep.

Word een expert

Om een echte expert te worden op videogebied zijn er een aantal dingen die je kan doen om boven de rest uit te blijven steken:

  • Maak video’s persoonlijk
  • Kijk wat je video doet qua bereik, likes en shares (en gebruik deze info voor je volgende video!)
  • Maak af en toe video’s voor kleinere niche doelgroepen
Afbeelding Kristen Vink

Kristen Vink

Ik werk als junior online marketeer bij Brandpepper. Momenteel ben ik mij in alle takken van het vak aan het verdiepen zodat jouw marketingcampagnes het best mogelijke resultaat behalen.