Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?.

Zoekmachine optimalisatie

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

Google beoordeelt de websites maar ook elke pagina binnen een website. Zo kan Google de zoeker de meest relevante pagina tonen bij een zoekopdracht. Google beoordeelt de pagina’s op meer dan 200 factoren.
Deze factoren zijn onder te verdelen in verschillende categorieën: techniek, inhoud en populariteit. Aan hoe meer factoren wordt voldaan, hoe hoger Google de pagina’s in Google plaatst.

Welke 200 factoren?

Een groot gedeelte van de factoren is bekend, maar lang niet allemaal. Als je niet thuis bent in websitebouw kan het onwijs lang duren voordat je je website hebt geoptimaliseerd. Het uitbesteden is in sommige gevallen veel minder tijdrovend en hoeft niet duur te zijn. Een kleine greep uit de factoren: een sitemap.xml, een robots.txt, zo min mogelijk HTML-code, betrouwbaarheid (adres, contactgegevens, etc.), headings binnen elke pagina, elke afbeelding een ALT-tag, elke link een title tag en zo kan ik nog wel even doorgaan 😉

Afbeelding Kim Stein

Kim Stein

Met meer dan 8 jaar ervaring in het vakgebied ben ik een echte online marketeer, in hart en nieren! Samen met m'n team zorg ik voor het beste resultaat bij onze klanten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *