Hoe zet je als bedrijf social media in?.

Hoe zet je als bedrijf social media in?

Geplaatst op: 31 mei 2017 Categorie: Social media

We kunnen er niet meer omheen. Social media heeft een plek ingenomen die naar verwachting niet meer zal verdwijnen. Het aantal aanmeldingen voor Facebook, Instagram en Twitter stijgt nog steeds dagelijks en het budget dat bedrijven voor social media marketing neerleggen wordt elk jaar groter. Hoe kun je ervoor zorgen dat je zo succesvol mogelijk te werk gaat op social media?

Kies je stijl

De manier waarop je op social media praat moet representatief zijn voor je bedrijf. Gedraag je niet extreem hip als je bedrijf dat niet uitstraalt. Als je bedrijf zich focust op een ‘conservatieve’ markt kan je het beste gebruik maken van ‘u’ en ‘uw’. Bedrijven die zich meer focussen op een jonger en hipper publiek zoals het snoepmerk Look-O-Look zullen bijvoorbeeld eerder geneigd zijn te praten met een ‘jij’ vorm.

Leuke content

De volgers en likes zullen niet binnenstromen als je pagina niet beschikt over bijzondere content. Zorg ervoor dat je over leuke content beschikt, want content = king. Denk niet dat je met een berichtje op je vrije zondagavond verlost bent van je verplichtingen. Een leuke post vereist tijd en creativiteit. Je kunt natuurlijk ook je social media uitbesteden zodat je er zelf geen omkijken meer naar hebt.

Actualiteiten

Berichten gerelateerd aan actualiteit scoren altijd goed. Wat dacht je van een nieuwjaarswens aan het eind van het jaar? Het klink misschien een beetje cliché maar het werkt! Een leuke post tijdens het WK-voetbal of een ander groot evenement scoort ook altijd goed. Neem alleen wel een gouden tip van ons aan: zorg ervoor dat je je voorkeuren op het gebied van voetbal en politiek voor jezelf houdt. Het zal niet de eerste keer zijn dat bedrijven hierdoor klanten kwijtraken.

Al met al komt het er dus op neer dat je social media niet moet gaan zien als een bijzaak. Daar is het gewoon te groot voor geworden. Zorg ervoor dat je leuke berichten plaatst die je volgers uitnodigen om te reageren waardoor je boodschap een groter bereik krijgt. En vergeet niet de belangrijkste tip: blijf jezelf!