Kies voor een lokale extensie bij website in meer talen.

Kies voor een lokale extensie bij website in meer talen

Geplaatst op: 20 maart 2016 Categorie: Webshop, Websites, Zoekmachine optimalisatie

Als je een nieuwe website begint in meerdere talen moet je bepalen welke extensies je gaat gebruiken.

Drie mogelijkheden

Er zijn drie verschillende mogelijkheden om dat op te lossen.

  1. Een unieke extensie: www.voorbeeld.nl – www.voorbeeld.be – www.voorbeeld.fr
  2. Een subdirectorie: www.voorbeeld.eu/nl/ – www.voorbeeld.eu/be/ – www.voorbeeld.eu/fr/
  3. Een subdomein: nl.voorbeeld.eu – be.voorbeeld.eu – fr.voorbeeld.eu

Matt Cutts – medewerker van Google – legt uit waarom de eerste optie verreweg de beste is.

Belangrijke factoren voor internationaal scoren

  • Kies een extensie die hoort bij het land
  • Kies voor linkbuilding ook uit hetzelfde land, dus verwijzingen van .fr naar de Franse domeinnaam. Dat is de meest ideale situatie. Links uit andere landen hebben ook positieve invloed, maar zorg dat dit in beperkte mate gebeurt.
  • Zorg dat de taal op de website de taal van het betreffende land is.
  • Stel in Google Webmaster Tools een geografische doelregio in.