Waarom Google AdWords ook iets voor jou is.

Google AdWords

Waarom Google AdWords ook iets voor jou is

Vaak hebben bedrijven twijfels of het adverteren met Google AdWords ook daadwerkelijk iets gaat opleveren. In dit item geven we je vijf redenen waarom adverteren in Google ook iets voor jou is.

Het budget is opschaalbaar

Een groot voordeel  van AdWords is dat je zelf het budget kan bepalen. Wanneer blijkt dat je campagne winstgevend is, maar het budget blijkt te beperkt dan is er geen reden om het budget niet te verhogen. Doordat je het budget verhoogt zullen je conversies en omzet direct toenemen.

De campagne is meetbaar

In vergelijking tot traditionele platformen zoals TV of radio, is een AdWords campagne volledig meetbaar. De mogelijkheden van Google AdWords zijn zeer uitgebreid en met behulp van Google Analytics kan er precies worden achterhaald wat bezoekers doen nadat ze op een advertentie hebben geklikt. Hierdoor kunnen wij inzichtelijk weergeven wat een campagne oplevert met een overzichtelijke rapportage.

SEA levert sneller resultaat op dan SEO

Wanneer je een nieuwe website hebt kan het maanden duren om resultaten van zoekmachine optimalisatie (SEO) terug te zien. Omdat je met concurrentie te maken hebt op de organische plekken in de zoekmachines heeft je nieuwe website vaak te weinig autoriteit om direct op interessante zoekwoorden bovenaan te komen.

In het geval van AdWords kun je een binnen enkele minuten bovenaan staan op relevante zoekwoorden.

Je concurrenten gebruiken Google AdWords ook

De kans is zeer aannemelijk dat één of meerdere concurrenten vindbaar zijn op advertentieplekken in de resultaten van Google. Wanneer jij hier niet staat met je bedrijf kan je dus niet de concurrentie aangaan en loop je omzet mis.

Met Google AdWords haal je nieuwe klanten binnen

Veel mensen roepen dat er niet op advertenties in Google geklikt wordt. Echter is uit onderzoek gebleken dat advertenties met een commerciële zoekopdracht twee van de drie klikken binnenhalen. Het is in ieder geval de moeite waard om te proberen!

Afbeelding Kim Stein

Kim Stein

Met meer dan 8 jaar ervaring in het vakgebied ben ik een echte online marketeer, in hart en nieren! Samen met m'n team zorg ik voor het beste resultaat bij onze klanten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *