Welke vormen van online marketing zijn er?.

Welke vormen van online marketing zijn er?

Online marketing is de overkoepelende naam voor alle diensten die betrekking hebben op het promoten van een website, uiteraard online. Offline marketing bestaat overigens ook.

Binnen online marketing zijn er verschillende methodes die het aantal bezoekers van je website of webshop aanzienlijk kunnen verhogen. Het beste resultaat haal je uit een combinatie van verschillende kanalen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je met een beperkt budget werkt. Ook dan zijn er mogelijkheden, maar wellicht komt het gewenste resultaat dan minder snel.

De verschillende online marketing methoden hebben elk hetzelfde doel: de bekendheid van de website/het merk vergroten.

Vormen van online marketing

De meest voorkomende online marketing methoden:

  • Zoekmachine optimalisatie: het verbeteren van de website zodat het in de organische (onbetaalde) zoekresultaten van zoekmachines naar voren komt.
  • Zoekmachine adverteren: een advertentiecampagne opzetten en beheren zodat advertenties van de betreffende websites worden getoond wanneer mensen op een relevant zoekwoord zoeken.
  • Retargeting: zorgen dat mensen die op je website zijn geweest op andere websites jouw banners te zien krijgen.
  • Targeting: zorgen dat mensen die op een verwante website of een zoekopdracht gerelateerd aan jouw product of dienst hebben ingevoerd jouw banners te zien krijgen.
  • E-mailmarketing: mensen die zich hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief voorzien van frequente relevante informatie.
  • Social media marketing: meer naamsbekendheid en klanten genereren via verschillende social media kanalen, zoals Facebook, Instagram en Twitter.

Voor elke doelgroep en elke dienst is er een andere methode die het beste werkt. En dan met name een combinatie van methoden. Ben je benieuwd welke methodes voor jouw website het beste werken? Laat ons dan kosteloos en vrijblijvend een strategie voor je uitschrijven. Het beste resultaat haal je vooral door goed na te denken over je doel en doelgroep en daar passende methoden op te laten aansluiten.

Afbeelding Arvid Bosch van Rosenthal

Arvid Bosch van Rosenthal

Als eigenaar van Brandpepper ben ik nauw betrokken bij alles wat zich in het online landschap afspeelt. Wil je sparren over wat goed is voor jouw bedrijf of strategie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *