Zoekmachine optimalisatie

Marketing is de fundering voor je onderneming

Door uren te stoppen in online marketing wordt je website steeds beter gevonden en levert het bezoekers op. Het is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van je website en van het aantal concurrenten wat je hebt hoe snel je hoog in Google komt te staan.

De hoeveelheid concurrentie is belangrijk

Stel, je bent de enige in jouw dorp die daken renoveert. Je kunt je voorstellen dat je weinig te doen hebt om met je website hoog in Google te komen staan: je hebt immers niet te maken met concurrentie. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een webshop die kleding verkoopt… Ja, dan heb je wel te maken met concurrentie. Even voor je beeldvorming:

In Nederland zijn er 19.100.000 resultaten op het zoekwoord ‘kleding webshop’. Je begrijpt: om de beste te worden op dat zoekwoord moet je keihard je best doen.

Daarom voldoen standaardpakketten niet

Dat is de reden dat standaardpakketten niet voldoen. Wanneer jij beter gevonden wilt worden, weet je in de meeste gevallen niet welke zoekwoorden interessant zijn, welke concurrenten er zijn en waar je website aan moet voldoen om die topposities in Google te bemachtigen. Als je het wel had geweten, had je het namelijk al gedaan namelijk 😉 Dus wanneer je standaardpakketten op internet tegen komt waar je zelf uit kunt kiezen, zullen die meestal niet zorgen voor het resultaat waar je op hoopt.

Een plan op maat

Wanneer je ons aangeeft dat je met marketing aan de slag wilt gaan, ontvang je een plan op maat. Helemaal kosteloos en vrijblijvend natuurlijk, want we laten je graag inzien wat de mogelijkheden zijn. We kijken naar JOUW website, naar JOUW concurrenten en vervolgens krijg je een plan toegespitst op JOUW situatie zodat JIJ er het meeste resultaat uit haalt. Goed verhaal toch?

Maximumbudget

Soms kan het voorkomen dat je in je beginfase zit van de onderneming en dat er nog niet voldoende marketingbudget is om het volledige voorstel uit te voeren. Dan kunnen we ook met een onderdeel aan de slag, geen probleem. Hou er dan echter rekening mee dat het iets langer duurt voordat je het gewenste resultaat bereikt. Wat we vaak zien is dat mensen op een gegeven moment zichtbaar geld gaan verdienen met de marketinginspanningen en dit weer investeren in nog meer marketing om er NOG meer resultaat uit te halen.

Online marketing kost tijd, maar levert op!

Online marketing kost dus tijd en geld, maar is een investering – een fundering – voor je onderneming. Een vruchtbare fundering waar je op voort kunt bouwen. En daar pluk je vruchten van!

Afbeelding Arvid Bosch van Rosenthal

Arvid Bosch van Rosenthal

Als eigenaar van Brandpepper ben ik nauw betrokken bij alles wat zich in het online landschap afspeelt. Wil je sparren over wat goed is voor jouw bedrijf of strategie?