Zorgen voor goede content.

Zorgen voor goede content

Een van de categorieën waar Google websites op beoordeelt is inhoud. Een uitdrukking die je tegenwoordig ook veel tegenkomt is ‘een autoriteit zijn binnen je vakgebied’. Die heeft direct betrekking op het onderwerp inhoud. Met relevante inhoud laat je namelijk zien dat je veel af weet van het onderwerp. Dit kun je op verschillende manieren doen:

Productomschrijvingen

Ten eerste zijn productomschrijvingen erg belangrijk. Vaak zijn er websites die alleen een product met specificaties en een afbeelding op de website zetten. Maar dit is voor Google minder goed. Zorg dat elk product een duidelijke omschrijving heeft. Bijvoorbeeld toepasbaarheid, voordelen, gebruiksmogelijkheden, etc. Maar onthoud: mits relevant.

Bloggen

Door het plaatsen van relevante blogs creëer je belangrijke content voor je bezoeker. Denk aan nieuws, informatieve artikelen en interviews.

Veel gestelde vragen

Vaak komen er vragen binnen via de telefoon of via de e-mail die later weer terugkomen. Door dit soort vragen uit te schrijven op de website creëer je ten eerste relevante content. Ten tweede – en misschien nog wel belangrijker – geef je de bezoeker direct een antwoord op een vraag die ze letterlijk nog niet gesteld hebben. Door dit soort drempels uit het bestelproces te halen, wordt de kans op conversie hoger. Een algemene stelregel: hoe minder iemand hoeft na te denken, hoe sneller iemand converteert.

Kennisbank

Met een kennisbank kun je belangrijke begrippen of termen uitleggen die van toepassing zijn. Daarnaast creëer je een connectie met een nieuwe bezoeker en je geeft Google de mogelijkheid om via aanbevolen fragmenten dit resultaat bovenaan in Google te tonen.

Nieuws

Ook nieuws is een goed onderdeel om relevante en geüpdatet content op te publiceren. Door nieuws op de website te zetten laat je de bezoeker zien dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen, wat je tevens een betrouwbare leverancier maakt. Nieuws van 2016 is namelijk niet meer relevant. Het geeft je de mogelijkheid om te laten zien hoe je inspeelt op nieuwe ontwikkelingen.

Landingspagina’s

Een landingspagina is een specifieke pagina op de website waar de bezoeker op komt nadat deze op een banner of een zoekmachineresultaat heeft geklikt. Vaak is deze pagina gericht op specifieke content. Doordat de inhoud van de landingspagina specifiek aansluit bij de zoekopdracht, is de kans groot dat deze pagina voorrang krijgt op de homepage om te tonen in de zoekresultaten. Daarnaast zorgt relevantere content bij een zoekopdracht ook voor een hoger conversiepercentage.

Zoals je ziet: genoeg waar je komend weekend mee aan de slag kunt 😉

Afbeelding Kim Stein

Kim Stein

Met ruim 10 jaar ervaring in het vakgebied ben ik een echte online marketeer, in hart en nieren! Samen met m'n team zorg ik voor het beste resultaat bij onze klanten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *